Ja jag är en av de många människor som inspireras mycket av de fotobloggar jag läser. Dem insiprerar mig till att ta bilder på ett nytt sätt. Till att utmana mig själv till att se om jag också klarar av olika saker. Till att lära mig mer!

Kopior av bilder hör man sällan om här i bloggvärlden tycker jag. Däremot är det väldigt ofta på tal kring att många har layouter på sina bloggar som liknar dem "stora" bloggorskornas. Mest utsatt skulle jag nog tro att Nevnarien är. Detta kom på tal bland annat hos Lilja för ett tag sen (kan inte länka inlägget då hon råkat radera dem). Idag nämner även Nevnarien det igen. Själv tycker jag det är en svår fråga. Ja jag inspireras av flera, bland annat Emelie Ohlsson, Blixman, Nevnarien och Maria, men var går gränsen? När är man en kopia?

Ni får gärna säga till om ni tycker något här på bloggen är för mycket kopia. Just nu är det jag själv känner är den största kopieringen mina bilder på min utrustning, men var går gränsen? Kan jag inte ta bilder på vit bakgrund för att det är en kopia på Nevnarien? Eller måste det vara mer än så?

0 Comments:

Post a Comment





Copyright GeckoandFly and Blogcrowds and Pauline and Blixman