Exman = ovän?

Måste man vara ovänner bara för att man bestämt sig för att det inte funkar för en att vara gifta?

Jag och min exmake Rasmus är fortfarande riktigt bra vänner. Han är en av dem som jag kan lita på i alla väder. Vet att han kommer rädda mig bara han kan. Dock undrar jag en sak. Varför finns det bara två alternativ efter ens förhållande tar slut? Antingen ska man vara världens ovänner eller så tror alla att man fortfarande har sex :/

Visst alla får tro vad dem vill, men varför MÅSTE det vara så. Kan ingen vara annorlunda?

Rasmus var här ikväll och åt med sin nya flickvän (hans första sen vi skiljde oss). Jätte trevlig tjej. Trodde det skulle bli jobbigt att se han med någon annan men det var det inte! Kändes skönt att veta att jag inte behöver oroa mig för den tråkiga saken vi kallar för svartsjuka. Känns faktiskt som lillan gett mig lite självförtroende tillbaka! Känns som jag duger till nåt igen!

Började dock fundera på vad hans flickvän tror om mig och hur hon ser på mig. Jag menar tillhör hon gruppen som tror att antingen är vi ovänner eller har sex? För i så fall så måste hon ju tro att vi har sex :/ För ovänner vet hon ju att vi inte är! Sen ser hon mig som ett hot? Eller ser hon sig som bättre än mig för att hon har Rasmus nu? Hmm. Ibland hatar jag att vara en "tänkare", läser ju in så mycket i allt människor gör!

En sak är dock säker. Rasmus är för go ihop med lillan ;) Ja så länge hon inte behöver ny blöja ;) Haha!

0 Comments:

Post a Comment





Copyright GeckoandFly and Blogcrowds and Pauline and Blixman