Jupp tänkte att så här en liten stund in på juldagen så skulle jag berätta hur min julafton var! Ska försöka få med det mesta utan att bli långrandig ;)

  • Steg upp vid 9.30 i morse för att ta en dusch, göra mig i ordning och samla mig inför dagen.
  • Vid 11.30 begav vi oss. Först bar det iväg till en blomsteraffär för att fixa en blomma åt min faster som vi skulle äta fisk hos samt en blomma till min kusin Sandra för att hon fyllde 30år. Som tur är var dem grymt effektiva i butiken och det gick hyffsat fort.
  • I bilen igen och vidare till min mosters radhus i Lomma för att lämna av våra julklappar till min mormor. Hann sitta ner några minuter och prata med dem. Blev en hel del bebissnack ;)
  • Strax innan 13 bar det iväg igen. Bort till min faster som bor ca 1-2 km från moster. Här mötte vi upp min farmor/farfar, min mamma och syskon plus hennes nya make, 2 av mina farbröder samt 2 av mina kusiner plus respektive till vissa av dem. Fullt hus till fisken alltså! Roligt att träffa alla. Första gången jag gjort det riktigt sen jag gick ut med graviditeten. Enda tråkiga var väl det eviga kommenterandet av min vikt :/ Vet inte om dem försökte säga att jag såg för smal ut nu eller att jag är tjock i vanliga fall. :/
  • Strax efter kl 15 bar det iväg igen. Nu hem till Martins föräldrar för övrig julmat och julklappsöppning. Vid det här laget var jag riiiiiktigt trött. Fick ju bara sovit ett par timmar i natt!
  • Vid 21 kände både jag och Martin oss färdiga och valde att åka hemåt. Fick sedan vara vaken till ca 23 då Rasmus som hade tagit hand om vår lilla vovve Baloo under dagen skulle komma hem med honom. Själv klart fastnade jag hemma hos honom i byggandet av hans nya Technic Lego Ferrari (dumma jag). Så nu är jag ju klar vaken igen och kan inte somna :/

Till sist. Ett tillägg med några av dagens julklappar:

Påslakan
Vattenkokare
Smörgåsjärn
Presentkort på Cervera
Presentkort på blommor
Pengar
Ett dekorationsfat

m.m.


Hoppas alla andra hade en trevlig jul med! God fortsättning alla!

0 Comments:

Post a Comment





Copyright GeckoandFly and Blogcrowds and Pauline and Blixman