Sambon och jag har flera gånger sedan vi träffats diskuterat det här kring att jag inte har någon riktig namnsdag. Jag heter ju Ann Pauline. Det närmsta man hittar Pauline är Paulina som har namnsdag den 22a juni. Vad gäller Ann är det närmsta man kommer Anna. Som ju såklart har namnsdag på Annadagen. Ni vet dagen man ska lägga lutfisken i blöt inför julen. Som säkert många vet så är Annadagen just idag den 9onde december.

Så vart vill jag komma. Jo idag när jag vakna och steg upp så fick jag se att det stod ett paket med ett kort på vårt köksbord. När jag sedan läste kortet förstod jag. Det var en "nästan" namnsdagspresent från sambon och dottern. Så supersöt. Vad var det då i?

Jo ett fint Vallåkrakärl. Har önskat mig det länge men inte hittat det rätta. Var sambon hittat detta har jag ingen aning. Men visst är det fint?


0 Comments:

Post a Comment





Copyright GeckoandFly and Blogcrowds and Pauline and Blixman