Jag satt vid datorn i går kväll hemma hos en kompis. Plötsligt känner jag hur ögonen inte vill fokusera. Så jag gick och la mig en stund. Fast redan nu vet jag att det inte kommer hjälpa. Efter en liten stund känner jag hur huvudvärken börjar komma med. Så med en syn som blir sämre och sämre letar jag fram en huvudvärkstablett. Väntar den vanliga halvtimmen det brukar ta för dem att börja värka på mig.

Inget händer. Synen blir sämre. Huvudvärken sämre och nu börjar fingrarna domna. Strax efter domnar läpparna med. Ber min kompis hjälpa mig packa ihop mina saker och hjälpa mig hem med lillan. Väl hemma ringer jag min mamma som mycket väl vet hur jag känner. Hon har känt det många gånger förr. Så har även jag. Så med en våt handduk på pannan skickar jag på mammas inrådan iväg sambon till det jouröppna apoteket inne i stan. Welcome back cruel world...welcome back MIGRÄN!

0 Comments:

Post a Comment





Copyright GeckoandFly and Blogcrowds and Pauline and Blixman