Satt och läste denna artikeln om Blondinbella igår. Kan inte hjälpa att fundera över vad som gör henne så intressant för så många.

Tidningarnas intresse ligger nog ofta i att hitta skandaler (tex övergreppet hon blev utsatt för) eller att försöka dumförklara henne. Dock känns det som att denna artikel av Sydsvenskan faktiskt nog är en av dem vettigaste jag läst. Här finns i vart fall en hel del fakta med.

Vad gäller de företag som sponsrar henne så måste det vara en ren vinst fråga dem är ute efter. Reklam helt enkelt. Varför annars göra det?

Men vad gäller då alla de privatpersoner som väljer att läsa hennes blogg? De som väljer att läsa den frivilligt. Om jag tittar på mig själv så läser jag mycket för att jag gillar att se hur driven hon är, att driva 2-3 företag som 18åring är en stor och tung bedrift. Framförallt när hon själv hittade ett sätt att leva på sin blogg. Utöver det så är det nog många som läser både för att se allt hon "köper" och för att ha något att ta ut sin ilska på (tex de som bara skriver elaka kommentarer).

Ska bli himla kul att se vad som blir hennes nästa steg.

Men hur är det med er andra? Läser ni hennes blogg? Och varför läser ni den i så fall?

3 Comments:

  1. Anonym said...
    så sant som du skriver.
    jag har samma anledning som dig till att läsa hennes blogg. jag tycker att det är lite smått fantastiskt att lyckas åstadkomma det hon har gjort på ett par år. den drivkraften är det inte många som har och det är imponerande i mina ögon.
    Anonym said...
    http://www.buzzscout.se/?mref=1949 Här får man alltså saker hemskickade, och sen behöver man bara skriva lite om hur man tyckte saken man fick hem var. Är ju faktiskt helt gratis. Svårare än så är det inte. Och vem vill inte ha gratis saker ? Det är till för både tjejer och killar, och det finns en massa prylar att välja mellan, så börja du också:)
    Anonym said...
    Snubblat øver hennes blogg vid något tillfælle. Ser tyværr inget fantastiskt eller intressant i det hon gør. :) Hon ær heller inte ensam i føretagen, som det kanske verkar ibland och det ær inte direkt någon "risky business" hon gett sig in på heller.

    Na, hon får nog ta och gøra något større innan jag lyfter på hatten. :P

Post a Comment





Copyright GeckoandFly and Blogcrowds and Pauline and Blixman